Nenad Vasilić (1975) srednje muzičko obrazovanje stekao je u Nišu, a potom je studirao na Džez akademiji u Gracu. Posle početnih iskustava u sastavima etabliranih džez muzičara (Mark Marfi, Šila Džordan, Stjepko Gut...), 1998. godine odlučuje da formira sopstveni kvintet (jedno vreme pod imenom Vasilić Nenad Balkan Band), sa namerom da „u repertoaru nema američkih numera“. Tokom vremena, kristalisala se preciznija koncepcija: fuzija evropskog džeza i improvizovane muzike, sa melodijama i ritmovima iz bogatog nasleđa balkanskog folklora uz koji je odrastao.
Centralno mesto u repertoaru zauzeli su izuzetno nadahnuti aranžmani popularnih narodnih pesama, poput „Ajde Jano“, „Kad ja pođoh na bembašu“, „Zajdi zajdi“, „Jovane mori Jovane“ i „Zapevala sojka ptica“. Potom je u program uvrstio i muziku legendarnog romskog interpretatora Šabana Bajramovića, kao i sve više originalnih kompozicija, pisanih u duhu narodne tradicije. Opisujući muziku kojom se bavi, Vasilić ipak izbegava da je odredi kao Balkan Jazz, dopuštajući da se u njoj nađu ekstrakti džeza, folklora, klasike, hevi metala, roka ili world music, karakterišući je jednostavno kao – njegovu muziku.
Snimio je deset albuma pod svojim imenom, u različitim formacijama. Takođe je kao kompozitor i/ili sajdmen učestvovao na albumima Martina Lubenova, Lori Antonioli i Next Liberty Ensemble, a ostvario je i uspešne koncertne saradnje sa Natašom Mirković De Ro, Bojanom Zulfikarpašićem i Amirom Medunjanin. Sa projektom “Reka”, u društvu Medunjaninove i desetak muzičara iz jugoistočne Evrope, nastupio je na muzičkom programu Olimpijskih igara u Londonu.
Deseti, a njegov drugi koncertni album Live In Theater Akzent snimljen je 28. januara 2016. godine u bečkom pozorištu Akzent. Koncert se odigrao dan pred studijsko snimanje prethodnog albuma „Wet Paint“ – osim trija koji je realizovao to ostvarenje (Nenad Vasilić – kontrabas, Bojan Zulfikarpašić – klavir, Džerod Kegvin – bubnjevi i udaraljke), u ekipi je i Volfgang Pušnig (alt-saksofon i flauta), vodeća ličnost austrijskog džeza i jedan od najbitnijih evropskih džez umetnika danas. Na evropskom tržištu album se pojavio sredinom prošle godine, u izdanju nemačke kuće Galileo Music.
Ovo je Vasilićevo prvo izdanje koje je licencno objavljeno za etiketu Metropolis Jazz (april, 2018), kao i prvo koje je objavljeno na vinilu u septembru 2018. godine (Metropolis Jazz). Vinil sadrži šest numera - tri Vasilićeve kompozicije koje su ranije objavljene na albumima Seven („Day By Day“) i Wet Paint („New Bass Song“ i „Balkanesque“), zatim sadrži rekonstrukcije starih tema Bojana Zulfikarpašića „Groznjan Blue“ i „Full Half Moon“, kao i originalno viđenje duhovne pesme „Gospodi pomiluj“.
Kontekst koncerta pruža četvorici umetnika priliku za opuštenije improvizovanje, ispunjeno strašću i snagom njihovih individualnih talenata. Posebnu vrlinu čini zvuk: visoki kvalitet snimka doprinosi da se, slušajući album, zaista osećate kao na koncertu ispred ansambla, što je obeležje svih skorijih ostvarenja Nenada Vasilića.
Spisak pesama:
Strana A
1. Groznjan Blue
2. Full Half Moon
3. Balkanesque
Strana B
1. Day By Day
2. Gospodi pomiluj
3. New Bass Song